11 oktober 2016

En tisdag i oktober

Nu börjar det verkligen märkas att julen faktiskt är på intåg, trots att inte ens hälften av oktober har gått. När man läser om hur alla "vanliga" människor regerar (och förfasar sig över hur tiiiiiidigt julen kommer) över nyheter och pressbilder som vi julisar redan har sett och läst om för flera veckor sedan kan man inte låta bli att fnissa lite.

Nu har min föräldraledighet officiellt dragit igång och so far, so good. Jag försöker komma i kapp med allt man inte hunnit eller orkat med tidigare samtidigt som det blir en hel del vilande i soffan. Igår var jag iväg till ett köpcentrum för att handla lite småsaker (och ta bort mitt älskade gelénagellack från naglarna - sådan lyx kommer jag inte att unna mig!) och en sväng in på Rusta för att köpa lite sängförvaring. Där inne var julen redan uppackad - dessutom var den "lilla" julavdelningen minst FYRA gånger så stor som hela Halloween/höstavdelningen. Utebelysning, innebelysning och en del pyssel var framdukat. Bla ett roligt pysselsett för att göra den perfekta "uggly Christmas sweater". Riktigt så pysslig är jag inte men ett roligt tips till er alla där ute!
Jag köpte faktiskt inte på mig någonting, utan jag försöker hålla mig lite till, även om det fanns många fina inslagningspapper. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för hur jag vill att 2016 års inslagning ska se ut. Är lite sugen på att spana in IKEA's sortiment i verkligheten först.

När jag var och handlade på Willys nyss såg jag dessutom hela TRE jultidningar. Blev inget köp idag, men ska ta en promenad ner dit igen och bunkra upp med både de, julgröt och satsumas om någon dag...



Inga kommentarer: