31 oktober 2016

Dagens frukostunderhållning


Varmt kaffe med skummad mjölk och kardemumma, två olästa magasin, tända ljus och sovande bäbis = LJUVLIGT!

Hur brukar ni krydda ert kaffe? Jag föredrar alla dagar i veckan kardemumma framför kanel. Tycker att kanelen ofta kan få en "bränd" smak och konsistens i kombinationen med kaffet. Kardemumman däremot gifter sig finfint!

Antingen så strör jag det på min skummade mjölk eller så tillsätter jag runt en tesked/efter behag i kaffefiltret med kaffet och låter hela kannan få kardemumma-aromen. Ofta kan man ju köpa kardemummakaffe i butiken, men detta är ett så mycket bättre och billigare sätt att komma undan på! Passar dessutom utmärkt att byta ut kardemumman mot tex. pepparkakskrydda. Supergott, juligt och billigt!


Idag ska jag och Melle iväg till Audiologen i Uppsala för att kolla upp hans hörsel. Det blir första riktigt långa turen som det bara är han och jag iväg på. Först hade jag tänkt att vi skulle in på IKEA efteråt (IKEA Uppsala öppnade officiellt sin julavdelning i torsdags), men sen ångrade jag mig och tänkte att det kanske var ett lite för stort steg och ändrade fokus till att besöka Rusta i stället. Lite mindre och går lite snabbare. Ska kika på deras julutbud igen, köpa en ny spegel, en ny hallmatta att ställa en höstruskig och höstsmutsig vagn på och spana efter L's favoritgodis som finns tillgängligt under en begränsad period, en gång om året - Haribos Vampyrgodisar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar kardemummakaffe!!