8 september 2016

Årets blossa 2016 - En hyllning till den svenska urskogen


Kråkbär, björksirap och röksmak från lägerelden! Vad säger ni om det?! Riktigt otippat och låter lite läskigt nästan tycker jag. Jag är dock verkligen inget fan av rökiga smaker (aaaaaaavskyr whisky och dess doft) så rimligtvis är det ingenting för mig. Flaskan var dock otroligt snygg och man "måste ju smaka" så det kan säkert bli ett köp. Otroligt spännande!

  
Glöggen finns i Systembolagets beställningssortiment från den 1 oktober och kostar 109 kronor (750 ml). Bilder lånade från Blossa.

2 kommentarer:

Elisa sa...

Oj... Haha spännande! Men jag håller med om att det var en magiskt fin flaska!

Hanna [Deck the halls] sa...

Jag är heller inget fan av rökiga smaker och har väldigt svårt att tänka mig att jag skulle gilla årets glögg MEN: flaskan är ju så brutalt dösnygg att jag måste typ köpa den ändå?? Haha! Skulle passa som en smäck i mitt gröna kök ;)