28 oktober 2015

IT'S DONE!!

Så. Nu är det klart, överspelat och färdigt. Allt känns så mycket lättare och klarare. Tyngden är borta från axlarna och världen känns så mycket ljusare (trots alla hemskheter som vi konstant utsätt förr. Utrycker "vart är världen på väg" är mer relevant än någonsin känns det som!)

Körkortet är i alla fall taget!! Och känslorna, ja de är all over the place. Efter en mycket väl genomförd uppkörning tyckte jag att en lussebulle till lunch, inte var mer än rätt. Herregud så gott... När jag sedan var framme på Uppsala station och väntade på att tåget hem till Orten skulle gå unnade jag mig en bok (åh vad jag har längtar efter att få läsa!) (har haft läsförbud under de senaste tre veckorna..) och helt plötsligt kände jag doften av... Julmust!


Det luktade så oerhört gott att jag nästan smällde av på fläcken. Jag kände så extrema cravings för den att jag inte hade överlevt en minut till utan den, så då var det bara att vända om och raca in på Pressbyrån för att köpa en liten ljuvlig flaska. Och oj så gott det var!

När jag sedan satt där och läste i min bok och drack min must, med alla ljuden i bakgrunden insåg jag att det verkligen är jul snart - på riktigt! Ni jultokar förstår vad jag menar va? Snart kommer hela Sverige att dekoreras i utomhusljusslingor, snart kommer adventsljusstakarna tändas och julmusiken spelas i butikerna. Redan för några veckor sedan har julavdelningarna i butikerna börjar fyllas på, men folk har ändå vart lite "...får man verkligen handla nu? Oops vad tokig man kan vara!" (Om man inte är julfreak som oss dvs) men nu kommer äntligen Vår tid, när vi kan kännas oss helt normala och i fas med resten av samhället ;)

Ah vad härligt... Nu känner jag att jag kan andas ordentligt igen efter att ha den där biten avklarad. Vilket också betyder - fullt jul och bloggfokus! Är så taggad på att dra igång på riktigt nu. Som jag skrev i inlägget under är det en hel del som kommer dyka upp i framtiden...


5 kommentarer:

Johanna sa...

Grattis!

helenes underbara jul sa...

Grattis, känner så väl igen känslan. Tog mitt för två år sen (23 månaders en faktiskt) och det var så grymt skönt, att bara kunna lägga allt bakom sig. Det är underbart att ha körkort!

Andrea sa...

Grattis, grattis! Tog mitt för ett par månader sedan och vet hur jobbigt tiden innan var. Känn dig stolt ;)

LG Concrete sa...

Vilken frihetskänsla, grattis! själv har jag inte börjat ännu men måste ju ta det om jag ska bo såhär i skogen resten av mitt liv :)

Evchan sa...

Grattis! Tog mitt i maj o känner igen det där med bokförbud de sista veckorna. Skönt när man är klar och livet kan återvända till det "normala". Dottern tog kortet i september så nu har vi 3 körkort istället för 1 :)