6 oktober 2015

Dag 06 – Favoritjulpyssel att göra själv

Helt ärligt så är jag nog inte så pysslig av mig. Har inte riktigt tålamodet till det! Fast ändå så gillar jag det, så i år ska jag verkligen försöka.

Det pyssel jag brukar göra handlar mest om bakning och blommor. Så mitt favorittips till er blir

- De Enkla & Supersnabba "Blomsterarrangemangen"!

Superlätt att göra och funkar att anpassa för allt och alla. Det som krävs är:
1. En kruka, ett fat eller en vas
2. dina favoritblommor med eller utan rötter
3. saker att dekorera med tex. mossa, äpplen, rönnbär, kottar - vad du nu gillar

Släng ihop allt och voilà! 

Den här fixade jag ihop på fem-tio minuter till förra vintern. Lite närmare jul släppte jag ner några röda bär i också för att julifiera det lite mer.

Här kommer ytterligare lite tips på snabba och enkla sätt att jobba med naturen i hemmet



2 kommentarer:

Denise - Min Glittriga Jul sa...

Jag älskar också att fixa med blommor och mycket från naturen, de blir så fint =)

Johanna sa...

Det är just det där med att slänga ihop alltihopa som är svårt. Jag kan inte få till det snyggt. Men det kan du =)