3 september 2014

Grönare gris

Åhhhh äntligen!! Ekologisk julskinka från ICA, men om man vill få tag på en ekogris måste man skynda att fynda. ICA tror nämligen att efterfrågan kommer vara mycket större än utbudet...

Och ja, någon har börjat äta kött igen (efter fem gröna år, sprack allt tack vara en köttätande, köttälskande gubbe!) så det där "äntligen" i början var inte så mycket för min del, utan snarare för vår allas del. 

Dessutom kommer ekologiska ribs finnas med i utbudet. Nu hoppas vi bara på ännu fler ekojulvaror så att vi alla kan få fira en riktigt skön, grön jul!

Bild lånad från Elle mat och vin.

3 kommentarer:

Elin sa...

Åhnej, nu börjar jag nästan gråta. Min man är köttälskare han med. Men hans respekt, kärlek och beundran för mig gjorde att jag gick från ovo-lakto- vegetarian till vegan. Julen handlar om kärlek, omtanke och hjälpa de som inte kan försvara sig själva.. Jag tycker såklart om dig i alla fall ( eller ja, din blogg, jag känner ju inte dig) men jag hoppas att du hittar tillbaka till empatin, kärleken och omtanken.. God julförberedelse!

Thereses jul sa...

ELIN: Hm, vet inte om du skämtar eller är seriös med din kommentar? :)

Empati, kärlek och omtanke kan man ju i och för sig ha oavsett om man äter kött eller inte. Om inte så tycker du alltså att den största delen av jordens befolkning - samt din man - är empatilösa och utan kärlek eller omtanke i sig?
För övrigt har han min kille aldrig tvingat mig att äta kött och försökte inte ens få mig att provsmaka en endaste liten bit. Tvärt om så tjatade han nästan på mig om jag var helt säker på att jag skulle prova det. Att jag började äta kött igen har ingenting att göra med om han respekterar eller beundrar mig, utan beror helt och fullt på mig och på grund av många olika faktorer som inte du vet om. Eftersom du, som du själv skriver, inte känner mig och dessutom inte har en aning om hur min köttkonsumtion ser ut.

Vet inte riktigt hur du kopplar ihop julens mening med detta heller?

Trevlig julförberedelse på dig också!

Victorias Jul sa...

Vi köper alltid ekologisk skinka om det går att få tag i, det brukar vara lite knepigt ibland då det inte finns så många och då jag bor i en liten stad så får de inte in så många ekologiska skinkor tyvärr