4 november 2012

4 november

Puh! När vi åkte ner på "stan" idag för att handla på matvarubutiken som hade 50% off, så tror jag inte någon av oss hade kunnat föreställa sig vad som väntade. Kön ringlade runt hela butiken och jag har ALDRIG någonsin sett så många människor på samma gång i lilla byn. Kaos!

Efter att ha stått i kön i över en timme fick vi äntligen komma in i butiken och börja handla. Efter ett tag insåg vi att kön där inne sträckte sig igenom hela butiken och vi ställde oss i den för att sedan turas om att plocka på oss varor. Tre timmar efter att vi kommit till butiken och börjat köa, var vi äntligen klara. Trötta, nöjda och en tusenlapp fattigare. Vi fyllde "bara" en liten vagn och en korg, men vissa andra människor gick helt loca och fyllde kundvagnarna så att det svämmade över. Folk betedde sig som djur och det var bara helt...  Tänk er högsäsong på Ullared i en mycket(!) mindre lokal, där varorna har börjat ta slut. Helt galet alltså!

På julfronten fyndades en urgod Saffranskaka från Hägges, pepparkakor, malt pommeranskal och en stor fin en till ingången här hemma. Höll nästan på att glömma det bästa - Pågens julvört med russin i! Det börjar vattnas i munnen bara jag tänker på det och kroppen utbrister i ett stort HALLELUJA för varje tugga jag tar av ett av de absolut godaste köpebröden, haha. Mindre än en månad kvar nu!




1 kommentar:

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Ahh jag måste nog baka egen vört. Jag har så svårt för russin i bröd... Och det är i princip omöjligt att hitta vört utan russin.

Kul med ditt saffransinlägg. Blev tvungen att kolla vad det var som låg i handväskan och det var Antonio Sotos. I två små fina glasburkar :-)