14 december 2011

It´s christmas time

Nu har jag äntligen internet igen. De vet inte ännu vad som var fel, men de tror att det handlade om någon felkoppling i huset. Det var tur att det skedde när det skedde, att ingen kom till skada och att inte huset brann ner. Nog om de tråkigheterna!



I söndags så bakade N och E pepparkakor, jag hade som vanligt en massa skolarbete och klara av så det blev inte något bak för min del. Pepparkaksdegen smakade jag däremot på - mums! Senare på dagen åkte vi in till Uppsala, de för att kolla på det försenade adventsfyrverkeriet och jag för att gå på Labanskolans jul och luciashow. Showen var helt underbar. Eleverna var jätteduktiga och oj, vad jag skrattade. Det var sång och teater i en härlig blandning. Min vän Amanda sjöng en duett med en vän och jag rördes till tårar och det är inte ofta det händer kan jag lova!

Klicka för musik!

 Efter showen mötte jag upp mamma för en fika innan vi gick till domkyrkan för att se deras årliga luciatåg. Det var också hur fint och mysigt som helst. Luciatåget gick in till Veni Emmanuel och började med att stå längst bak och sjunga innan de efter några låtar gick fram till mitten av kyrkan, för att sedan avsluta allra längst fram. Ljudet och akustiken var helt underbar och rösterna liksom svävade runt i hela kyrkan och fyllde upp varenda vrå av den - mäktigt!

 Här är ett klipp från det tidiga luciafirandet.

När vi gick hem sedan var det mörkt, isigt och stjärnklart. Månen lös över Fyrisån och juldekorationerna glimmade. Behöver jag säga att jag hade världens goaste julstämning efter det?! Det var nog då, två veckor innan julafton, som jag började känna av den där riktiga julstämningen... Nu är det inte långt kvar, men massor med saker att fixa. Men är det någon "stress" jag gillar så är det julstressen! I helgen blir det konserter, födelsedagsfirande, pepparkaksbak, julgranspyntande, bak, pyssel och filmmys - bland annat! Härligt!!

Inga kommentarer: