5 oktober 2011

Julmusik

Ännu är det ett tag kvar tills jag tillåter mig själv att börja lyssna på julmusik igen. Även om det är jobbigt att behöva vänta, så vet jag att när jag väl får börja lyssna så kommer julkänslan att infinna sig direkt. För när jag hör musiken - pling - kommer julkänsla direkt! 

Men idag kunde jag inte låta bli. Mellan skolböckerna - filosofi, svenska c, religion, ledarskap, kommuikation, engelska c - så tyckte jag faktiskt att jag skulle få en liten belöning. 2 låtar och genast, som jag sa tidigare, så infann sig en kännsla av jul i hela kroppen. Jag trodde nästan ett tag att om jag skulle se ut genom fönstret, skulle jag också få se ett snötäckt landskap och en adventsljusstake i grannens fönster blinka mot mig. Tyvärr, är det ett tag kvar tills snön (antar jag då termometern envist fortsätter att hålla sig över 12 gradersstrecket) och adventsljusstakarna kommer fram. Vilka låtar lyssnade jag på då?

 White Christmas

Driving home for Christmas

6 kommentarer:

TinaGustafsson.com sa...

Två härliga jullåtar som der väldigt mycket julkänsla :-)

Lisas Vinterland sa...

Åh, julmusik. Vill lyssna, men inte riktigt ännu.. man får verkligen julkänslor sådär pang på om man slår på jullåtar :)

Helly sa...

Chris Reas låt är faktiskt en av mina absoluta favoriter. Tycker texten säger mycket om den längtan man har efter att få träffa sin familj. Myyyyys!! :)

Thereses jul sa...

Visst är det härligt?! Chris röst är så mysig att lyssna på och det är en fin mening med den.. Och jag tycker att Katy Perry´s version av White christmas är en av de bättre!

Johanna sa...

Hur gör man för att lägga ut youtubeklipp på bloggen? Snälla, lär mig!

Thereses jul sa...

Johanna: Det ska finnas en "filmklappskylt" i menyn. Två hopp från där man infogar en länk! Klicka där och sök efter videon.