6 september 2011

Blossas årgångsglögg 2011: Glögg + kaffe!

Idag så avslöjades då äntligen vad årets årgångsglögg från Blossa blev. En härligt nyhet såhär i tidiga september. Förväntningarna var som vanligt stora för att få reda på vad de har hittat på för något spännande i år. Jag själv hade dessutom en liten spanare som satt hemma och uppdaterade mig om vad det skulle bli, då jag vid det avslöjande tillfället befann mig i skolan.

Blossa ARABICA är då årets smak. Glögg och kaffe alltså. En väldigt intressant och framför allt spännande kombination som ska bli väldigt rolig att få smaka. Den känns kanske inte så traditionell, men om man går tillbaka och ser till tidigare årgångsglögger från Blossa, så har det bland annat funnits glögg med smaker av blåbär, hjortron och armagnac samt lingon och enbär. Så de är ju inte helt kända för att vara fullständigt "traditionella" av sig!

Vad tycker ni läsare om det?

 
"I den nordliga midvintern sker det omtumlande mötet; två vita viner bryter av mot den rundade Arabicasmaken, medan det tredje förstärker kaffets karaktär. En ny upptäckt. En förening av mörkrostad elegans och Blossa starkvinsglögg." - Blossa

5 kommentarer:

Emelie sa...

Låter gott! Älskar ju kaffe! Men inte så förtjust i glögg så vi får se hur det blir! :)

Tomtens Dotter sa...

Besviken...

Linn sa...

Spännande tycker jag!

mathea sa...

Mysig blogg! <3

Lisas Vinterland sa...

Kul, har inte sett din blogg tidigare! :)