21 november 2010

Julbak nummer ett!

Har precis bakat ut en sats med "Mormorsbröd". Ett bröd som gått i vår släkt i generation till generation och i år var det då alltså min tur att få lära mig baka det speciella brödet. Egentligen är det inte särskilt svårt, det är enkla ingredienser i och inte allt för svårt att baka ut det - hemligheten ligger i Hur man gör det. Små knep som gör brödet godare och bättre.

Tyvärr kan jag inte lägga ut receptet på det - släkthemlighet - men jag lovar er att om ni kommer hem till mig under den närmsta månaden så kommer ni definitivt att få smaka på det. Jag har aldrig stött på någon som inte tyckt om det och jag kan garantera att ni kommer att gilla det.

Nu ska jag gå och ta mig en bit nygräddat bröd med smör och ost på. Till det skall det serveras ett glas kall mjölk. V a r d a g s l y x !

5 kommentarer:

ebba sa...

Ååh så härligt!! älskar att baka bröd gör det någ minst en gång i veckan alltid nybakat bröd hos mig ;)

Eleonore sa...

Så gott med ett riktigt släkt bröd, gillar att det går från generation till generation :) Låter onekligen gott!

Thereses jul sa...

sv: Jag känner att jag borde börja baka bröd oftare än vad jag gör, för oj så mycket godare det är med hembakat än fabrikstillverkat!

Maria - FashionFame sa...

Vilken mysig blogg du har! :-)
De röda örhängerna hittar du hos Åhléns :-)

Maria - FashionFame sa...

*örhängena :)